Wizja Szkoły:
Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Starej Sobótce jest szkołą przyjazną, bezpieczną i promującą zdrowy styl życia. Pielęgnuje i rozwija dziedzictwo kulturowe w regionie. Pamięta o przeszłości. Panuje w niej klimat sprzyjający twórczej pracy uczniów i nauczycieli. Kształtuje ona ucznia szanującego innych, odpowiedzialnego i świadomie podejmującego decyzje w szybko zmieniającej się rzeczywistości. Uczeń chce i potrafi się uczyć. Szkoła uwzględnia potrzeby i możliwości uczniów, rozwija uzdolnienia i zainteresowania wychowanków. W działaniach na rzecz wszechstronnego rozwoju dziecka współpracuje z rodziną, instytucjami i środowiskiem lokalnym. Koncepcja pracy szkoły jest modyfikowana, a podstawą do jej modyfikacji jest analiza potrzeb uczniów, potrzeb środowiska oraz zmiany w prawie oświatowym.
Misja Szkoły:
Ważne jest nauczyć Ucznia – człowieka patrzeć tak, aby widział. Słuchać tak, aby słyszał.
Działamy po to, aby:
- Byli przygotowani do:
- nauki na wyższym szczeblu życia w społeczeństwie,
- kreowania otaczającego świata,
- przezwyciężania barier emocjonalnych,
- zwiększonej tolerancji dla ludzi różnych kultur, ras,
- bycia wrażliwym ekologicznie i humanitarnie,
- wykazywali się zaradnością.
- radzić sobie w trudnych sytuacjach,
- stosować wiedzę w praktyce,
- odróżniać dobro od zła.
- swoje marzenia, plany,
- zasady i wartości,
- swoje możliwości.
Rodzice:
- Byli zadowoleni z wyników nauczania, realizacji zadań szkoły.
- Wspomagali: naszą pracę dydaktyczno-wychowawczą, dzieci w drodze do dorosłości, szkołę w nowych pomysłach.
- Uczestniczyli w życiu szkoły, wychowaniu i edukacji dzieci.
Nauczyciele:
- Nauczyli uczenia się.
- Sprzyjali rozwojowi osobowości ucznia.
- Rozwijali samodzielność, przedsiębiorczość i poczucie odpowiedzialności ucznia.
- Kształcili obywateli Europy XXI wieku.
- Nauczyli ogólnej kultury.
- Rozwijali poczucie solidarności i pomagali sobie nawzajem.
- Szczególnie opiekowali się trudnym uczniem.
- Jak najlepiej przygotowywali uczniów do dalszej nauki.
- Uczyli krytycyzmu wobec negatywnych wzorców proponowanych przez rówieśników i środki masowego przekazu.