Wizja Szkoły:

Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Starej Sobótce jest szkołą przyjazną, bezpieczną i promującą zdrowy styl życia. Pielęgnuje i rozwija dziedzictwo kulturowe w regionie. Pamięta o przeszłości. Panuje w niej klimat sprzyjający twórczej pracy uczniów i nauczycieli. Kształtuje ona ucznia szanującego innych, odpowiedzialnego i świadomie podejmującego decyzje w szybko zmieniającej się rzeczywistości. Uczeń chce i potrafi się uczyć. Szkoła uwzględnia potrzeby i możliwości uczniów, rozwija uzdolnienia i zainteresowania wychowanków. W działaniach na rzecz wszechstronnego rozwoju dziecka współpracuje z rodziną, instytucjami i środowiskiem lokalnym. Koncepcja pracy szkoły jest modyfikowana, a podstawą do jej modyfikacji jest analiza potrzeb uczniów, potrzeb środowiska oraz zmiany w prawie oświatowym.

Misja Szkoły:

  Ważne jest nauczyć Ucznia – człowieka patrzeć tak, aby widział. Słuchać tak, aby słyszał.

  Działamy po to, aby:

            Nasi uczniowie:

 

  1. Byli przygotowani do:
  • nauki na wyższym szczeblu życia w społeczeństwie,
  • kreowania otaczającego świata,
  • przezwyciężania barier emocjonalnych,
  • zwiększonej tolerancji dla ludzi różnych kultur, ras,
  • bycia wrażliwym ekologicznie i humanitarnie,
  • wykazywali się zaradnością.
                      2. Umieli:
 
  • radzić sobie w trudnych sytuacjach,
  • stosować wiedzę w praktyce,
  • odróżniać dobro od zła.
                      3. Realizowali:
 
  • swoje marzenia, plany,
  • zasady i wartości,
  • swoje możliwości.

            Rodzice:

  • Byli zadowoleni z wyników nauczania, realizacji zadań szkoły.
  • Wspomagali: naszą pracę dydaktyczno-wychowawczą, dzieci w drodze do dorosłości, szkołę w nowych pomysłach.
  • Uczestniczyli w życiu szkoły, wychowaniu i edukacji dzieci.

            Nauczyciele:

  • Nauczyli uczenia się.
  • Sprzyjali rozwojowi osobowości ucznia.
  • Rozwijali samodzielność, przedsiębiorczość i poczucie odpowiedzialności ucznia.
  • Kształcili obywateli Europy XXI wieku.
  • Nauczyli ogólnej kultury.
  • Rozwijali poczucie solidarności i pomagali sobie nawzajem.
  • Szczególnie opiekowali się trudnym uczniem.
  • Jak najlepiej przygotowywali uczniów do dalszej nauki.
  • Uczyli krytycyzmu wobec negatywnych wzorców proponowanych przez rówieśników i środki masowego przekazu.